top of page
Search
  • vivianalevi

המפגש שלי עם פאנג שואי, האור,הצלילים והצבעים

Updated: Dec 29, 2019

מקור השם פאנג שואי הוא בסין ופירושו "מים ורוח".

טכניקה זו מוכרת בסין מלפני 3000 שנה. בהתחלה הפאנג שואי בסין שישמש לקביעת אתרי קבורה המתאימים ביותר לאבות כדי שהם יוכלו להמשיך לתמוך בצאצאיהם החיים. מאוחר יותר נעזרו בפאנג שואי למיקום מוסדות ממשלתיים ואנדרטאות ולבסוף ערים תוכננו ונבנו לפי תורה זו כדוגמת העיר האסורה בסין.

עקרון היסוד של הפאנג שואי היא זרימה חופשית של אנרגיה.

האנרגיה הופכת לשלילית כאשר ישנה הצטברות של אנרגיה בנקודה או פינה מסוימת או כאשר יש זרימה חזקה של אנרגיה – דוגמה למצב כזה: פרוזדור צר וארוך או כביש ישר.

הפאנג שואי היא אומנות מורכבת ולה ענפים רבים:




- עיצוב פנים ומיקום רהיטים (אומנות זו היא המוכרת ביותר היום במערב). בהתייחס לענף זה נתייחס לכך שכל דבר הסובב אותנו יש לו השפעה ישירה או עקיפה עלינו. לדוגמא: אין להציב מיטה כאשר כיוון הרגליים היא לכיוון דלת הכניסה – האנרגיה העוברת דרך הדלת היא אנרגיה המגיע במהירות בקו ישר לקיר ממול, דבר היכול להפריע לשינה. היהדות מתייחס לנקודה זו והסבר נוסף מבחינתה, היא שכך מוציאם את האדם הנפטר מהחדר.

- אומנות הזיכוך -טהור המרחב– זה הוא בהחלט ענף חשוב ביותר. תרבויות שונות משתמשים בכלים שונים לבצע את הטהור כמו: קטורת, שמנים אתרים, מנחות פרחים, מוזיקה, פעמונים, קולנים, תופים, מים, שריפת מרווה, נרות ועוד.

- קריאת אנרגיות האדמה – זאת על מנת לבחור מיקום מתאים למבנים.

- הגברת הפאנג שואי וריפוי – הריפוי מתייחס לזרימת האנרגיות בדרך חופשית בתוכנו. דוגמאות לאחד הדרכים לטיפול, הוא בעזרת הקרנת צבעים על גופינו. דרך נוספת היא דיקור סיני, ועוד.

- תזונה - התזונה על פי הפאנג שואי מתבססת על אישון הצ'י (אנרגיה) בגופנו ונתמכת על ידי חמשת האלמנטים והתייחסותם לטעמים. לדוגמא, אלמט האש = טעם מר, אלמנט האדמה = מתוק, אלמנט העץ = חמוץ, אלמנט המים = מלוח, אלמנט המתכת = חריף.

- צבע – הצבעים הם השתקפות של רטט מסוים. לכן כל צבע מצביע על אנרגיה מסוימת ובעזרתו נוכל לאזן ולהתחבר לאנרגיה שאנו מעוניינים.

ההבנה והלימוד של פאנג שואי וטהור המרחב מתחילה כאשר אנו מודעים לכך שכל חלק של הבריאה חי ורוטט בתוכו וסביבו באנרגיית החיים. אגב זהו אחד מחוקי היקום בכלל.

כל חלק מהבריאה בעל תובנה ואינטליגנציה: בני אנוש, בעלי חיים, צמחים, ואפילו עצמים דוממים, הבית, הרהיטים, המכונית שלנו, הכול הוא חלק מהבריאה....

כל דבר יכול "לדבר" ולגלות לנו את סודותיו החשוב והמאתגר הוא לדעת להקשיב.

כאשר אנו מודעים לכך שכל דבר מסביבנו הוא בעל אנרגיה מסוימת והכל מסביבנו הוא צ'י (צ'י'י - אנרגיה (כפי שהסינים מכנים זו)

יש באפשרותנו להתחיל מסע לרכישת "כלים" שבעזרתם אנו יכולים להזיז ו/או לעבוד עם האנרגיה; כלומר להזיז את האנרגיה שאינה תומכת בחיינו (אנרגיה שלילית) ולמשוך למרחב שלנו את אנרגיה שאכן תומכת בחיינו(אנרגיה חיובית).

מצבים אלו משתנים כל הזמן וזאת בהתאם לשינויים האישיים שלנו.

אנרגיה טהורה נמצאת תמיד סביבנו גם עם איננו רואים אותה. כמו שלא ניתן לראות את אור הבריאה אלא כאשר הוא מאיר על דבר מסוים או כאשר האור משתקף כצבע.

אמנות הפאנג שואי מאפשר לחיות חיים מודעים, מאוזנים והרמוניים עם זרם האנרגיה – הצ'י הטבעית הנמצאת סביבנו.

על מנת להפוך למומחה בענף הפאנג שואי נדרשים שנים של לימוד ושנים של התנסות.

יחד עם זאת אפשר ללמוד את העקרונות הבסיסיים בקלות יחסית ולהטמיעם בהתנהלות היומית שלנו..

ברצוני להציג בפניכם בהצצה קטנה לענף נוסף של אנרגיה – הצבע וצליל.

צבע הינו תדר אנרגטי אשר פוגש ואף עובר דרך כל דבר הקיים בעולם: טבע, צמחים, בעלי חיים, אוכל ועוד; כמובן גם באדם.

לכל צבע יש תדר מיוחד לו וצבע זה תמיד ירטוט באותו התדר.

במילים אחרות אפשר להגיד בהגדרה רחבה שכל צבע וצליל הם סוגים של אנרגיה ש"מדברת" אלינו דרך חוש הראיה – העיניים או חוש השמיעה - האוזניים.

כמו כן היא משפיעה עלינו במפגש של אנרגית הצבע עם הגופים העדינים המקיפים אותנו – ההילה שהיא רוטטת צבעים והגופים העדינים בתוכנו – מרכזי האנרגיה אשר אף הם רוטטים צבע .

המפגש שלי עם עולם הפאנג שואי התחיל לפני כ – 10 שנים בערך וזאת לאור התעניינות וסקרנות, וחיפוש מוקדם יותר שלי למציאת דרך "וכלים" שיוכלו לשפר את איכות חיי וחיי משפחתי בהמשך לתהליך ומסע קסום שעשיתי בעזרתה של לואיז היי וספרה "אתה יכול לרפא את חייך".

אז הגיע לידי הספר: "יצירת מרחב מקודש עם פאנג שואי" מאת: קארן קינגסטון, דרכו התחלתי מסע האישי שלי להכרות עם עולם הפאנג שואי.

לאורך השנים למדתי על עצמי ועם עצמי וחקרתי את הכלים והדרכים השונות שהכרתי באומנות של הפאנג שואי (כפי שציינתי יש המון דרכים, תרבויות ) ראיתי, חוויתי ובדקתי על עצמי ומאוחר יותר עם אחרים ובחרתי מה הם הכלים אשר מביאים לשינויים, לתמוכה ולחוויות הרצויות עבורי.

לפני כ – 4 שנים פגשתי את נושא ה"תרפיית אור צליל וצבע" ודרכה התחלתי מסע קסום של הכרות עם שפה ואנרגיה אחרת – הצבעים והצלילים בעזרתה של ד"ר שולמית רונן.

מאז חיי השתנו לגמרי ואיתם שונה ושודרג "ארגז הכלים שלי". כיום כאשר אני יוצרת את המרחב האישי שלי בביתי, במשרד, ברכב שלי ובכלל מתוך מודעות, התבוננות והקשבה לאנרגיה הנמצאת במרחב.

ההתבוננות, ההקשבה והשינויים באים מהחיבור המודעה לעקרונות הבסיסיים של אומנות הפאנג שואי עם דגש על חשיבות טהור המרחב והכרות עם איכויות ושפת הצבעים והצלילים.

השילוב של שני עולמות הנפלאים אלה,"פאנג שואי" ו"תרפיית אור צליל וצבע" מאפשרים יצירה של "המרחב" התומך, המכיל, האוהב, המאוזן ביותר עבורנו בכל רגע נתון.

ככל שמעמיקים בעבודה בעזרת עולמות אלו המכילים "כלים מגוונים לשימוש" מתגלה בפנינו אפשרויות ויכולות של יצירת שינוי גם במרחב הפנימי; כאשר המרחב החיצוני דהיינו הבית שהוא הופך למרחב תומך, מחזק, מכיל ואוהב לשינוי שבחרנו.

מכלול זה מביא עמו התחדשות, נקודות מבט חדשות, ערכים חדשים, איכות חיים שונה, ואפשרות לחוות

ולחיות את חייך מתוך בחירה מודעת.


אז מה את בוחרת להכניס ולהוציא מחייך?

בברכת אור אהבה וצבע

ויויאנה לוי

6 views0 comments
bottom of page