top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש תשרי

Updated: Dec 8, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש תשרי



חודש תשרי הוא החודש הראשון בשנה העברית, וזאת לפי מניין החודשים הנהוג בימינו למן תקופת הבית השני. החודש הראשון למניין החודשים כפי שמצוין בתנ"ך הוא חודש ניסן כי בו חל הרגע החשוב ביותר, יציאת מצריים, בו הפכנו לעם. כך למעשה לפי הספירה בתנ"ך חודש תשרי הינו החודש השביעי ולא החודש הראשון כפי שאנו מכירים. כל השביעיות הן מקודשות ומיוחדות: היום השביעי בשבוע- שבת- מקודש, שבעת השבועות המקודשים עד חג השבועות, השנה השביעית- שנת שמיטה ותום שבע שנות שמיטה בחג היובל. עיקרון זה מבליט את יחודו של חודש תשרי, שהוא גם ראשון וגם שביעי ומקודש.

ככל החודשים, גם תשרי קיבל את שמו בגלות בבל. מקורו מהמילה באכדית "תשריתו", שפירושה "התחלה", וכן בחודש תשרי קורים אירועים משמעותיים רבים המאפשרים לנו להתחיל את השנה בצורה הטובה ביותר.

ביום הראשון בחודש תשרי נברא האדם הראשון ובו אנו מציינים את ראש השנה. בחודש זה יש מספר מוקדים נוספים: יום הזיכרון, יום הכיפורים, סוכות ועצרת. אין מדובר במוקדים מקריים העומדים כל אחד בפני עצמו, אלא בתהליך המתחיל ביום הראשון של החודש השביעי (א' בתשרי) ומגיע לשיא בחמישה עשר לחודש. חיבור האירועים מדגיש את העובדה שאין מדובר בנקודת זמן אחת בשנה, אלא במהות שנועדה להקרין על פני השנה כולה. אנו בעיצומו של חודש שביעי מקודש המשלים את כל מעגלי הזמן.

מזל חודש תשרי הוא מאזניים ולא בכדי- חודש תשרי מאופיין בשקילת המעשים שלנו במהלך השנה שחלפה. יש האומרים כי כל הבריאה נעשתה במידה ובמשקל ועל כן חשוב ביותר לבדוק את מידת האיזון שלנו ברבדים השונים בחיינו.


בקבוק מספר 1- ראש השנה- כחול/ מג'נטה

הצבע הכחול מסמל את מסתורין השמיים והוא מאפשר לנו בחינה מחודשת של האמונות שלנו והתבוננות על מגוון השפע העומד לרשותנו, למרות שלא תמיד אנו רואים אותו בבירור. לעיתים הוא חבוי במסתורין הכחול.

"מלכות כחולה" זו עוטפת אותנו ביום יום בהמון דברים שאנו מקבלים "כמובן מאליו", אך לא תמיד יודעים ומבינים "כיצד זה נעשה?" (דוגמא: הכחול בשמיים, אור השמש – אור הבריאה).


צבע המג׳נטה מאפשר התכנסות פנימה לתוך המקומות החשוכים יותר בתוכנו ולבחון עצמנו בכנות על מנת לשחרר את המחסומים שהעמדנו לעצמנו. לאחר השחרור נוכל להיות פתוחים לבחירת הרצון החדש בחיינו.

בקבוק זה יכול לסייע לנו להתחיל את השנה מצוידים בכוחות מחודשים מתוך הבנת השפע הקיים סביבנו- גם אם אנחנו לא תמיד מצליחים לראותו בבירור והוא מעט סמוי מעיננו.


בקבוק מספר 21- יום כיפור- ירוק/ ורוד

הצבע הירוק מאפשר לנו לפתוח את הלב, לתת לעצמנו מרחב ועל ידי כך מאפשר חיפוש פנימי של האמת שלי.

הצבע הורוד תומך בפתיחות הלב ממקום של אהבה ללא תנאי. הוא מאפשר לנו בדיקה אמיתית עם עצמנו- ללא כעס, ביקורת, שיפוטויות או תסכול.

ביום כיפור ניתנת לנו הזדמנות להיכנס אל אותם אזורים "אפלים" שקשה לנו איתם או שאיננו מעוניינים לראות. כאשר אנו בודקים את עצמנו בכנות נגלה את המחסומים אשר מונעים מאיתנו לראות אחרת את מציאות חיינו.

יום כיפור הוא יום של טוהר, גילוי של טוב הלב בתוכינו.

שילוב הצבעים מאפשר לנו לקיים את חשבון הנפש- בדיקה כנה עם עצמנו לגבי השנה שחלפה. האם התנהלתי בשנה שחלפה לפי האמת הפנימית שלי? מה היא האמת שלי ברגע זה? איזו אמת אני מאחלת לעצמי לשנה החדשה?

בעזרת צבעים אלו, נבדוק עצמנו ממקום אוהב, תומך, מחבק, מכיל ומאפשר מתוך צמיחה והעצמה אישית.


בבקבוק מספר 82- סוכות ושמחת תורה- ירוק/כתום


הצבע הירוק מרחיב את הלב ופותח אותו לקבלה של מגוון האנשים (ה"צבעים") שאנו פוגשים בדרך. בחג הסוכות הישיבה בסוכה כשבוע שלם מאפשרת לנו להרגיש קרבה לכל יהודי. ארבעת המינים: הלולב, האתרוג, ההדס והערבה, למעשה מסמלים את סוגי האנשים השונים בעולמנו. החשוב הוא שלכולנו מקום ותרומה חשובה ההופכת אותנו לעם אחד. הצבע הירוק מאפשר לנו להפנים ולקבל את זה. הצבע הכתוב מביא את השמחה. הוא מאפשר לנו לשחרר מחסומים שלא אפשרו לנו לפתוח את הלב. צבעים אלו בבקבוק זה מאפשרים בהירות רגשית ומביאים את השמחה וההנאה של החיים המגיע מן הלב. שמחת תורה באה להסביר כי יש עולם שלם בחוץ. אנו רוצים ללמוד אותו, לאהוב ולנווט בעולם זה. ללא פתיחות הלב והשמחה לקבל אנשים חדשים ושונים לחיינו- לא נוכל להינות מכל מה שיש לעולם הגדול להציע לנו.


כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים,את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע שבחר כשאת מבקשת שאותן איכות ימלוא את הגופים שלך ואת התאים שלך באותו התדר / צבע. תדר / צבע כחול- איפשור של בחינה מחודשת של האמונות שלנו והתבוננות על מגוון השפע העומד לרשותנו,

תדר / צבע מג'נטה עמוקה – עוזרת לשים לב לעצמנו, להקשיב לרצונות העמוקים שלנו.

תדר / צבע ירוק - מאפשר לנו לפתוח את הלב, לתת לעצמנו מרחב ועל ידי כך מאפשר חיפוש פנימי של האמת שלי.

תדר / צבע ורוד - הורוד תומך בפתיחות הלב ממקום של אהבה ללא תנאי.

תדר / צבע כתום - התארגנות מחדש, ניקוי ממצבי הלם, מאפשר שיקום עמוק כדי להגיע למצב של צמיחה.


בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.

אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.


ברכתי לכולנו לשנה מלאה בשפע

של אהבה, אור ובריאות

שנה נפלאה


ויויאנה לוי מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פאלפון: 050-3170273  דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "חודש תשרי המופלא" הרבנית ציפורה הלר,

מאמר " שמות חודש תשרי", "שבט החודש ומזלו" הרב ציור שייז כהנא ז"ל

65 views0 comments
bottom of page