top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש אלול

Updated: Sep 19, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש אלול

בחודש אלול הוא החודש האחרון בלוח השנה העברי.

גם מקור שמו של חודש זה הוא באכדית- ״אולולו״- קציר. אלול הוא סוף הקיץ, הוא הזמן בו נובלים כל הצמחים, הימים הולכים ומתקצרים והעולם שוקע ומתכנס לתוך עצמו. מתוך כך, גם האדם מתכנס בתוך עצמו, עושה חשבון נפש, מפשפש במעשי השנה האחרונה ומשיל מעצמו את אשר אינו זקוק לו ואינו חפץ בו עוד, בדיוק כפי שהטבע עושה זאת. בעזרת תהליך זה האדם מכין עצמו לכניסתו לברכת השנה החדשה.


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק מספר 36 – סגול/ורוד שם הבקבוק: צדקה


הצבע הסגול בעל יכולות ריפוי מיוחדות מאוד- הוא פותח לנו אפשרות לשחרר רגשות תסכול ועל ידי כך להיות נוכחים בהווה, לחיות את הרגע. הוא מאפשר לנו לברר מול עצמנו את מטרת חיינו.

בכך נפתחות בפנינו זוויות ראייה חדשות על חיינו. ההרמוניה הזו של השכל והלב מלמדת אותנו להעריך מחדש את הרצון שלנו ולבחור בו.

הורוד מייצג אהבה ללא תנאי- לעצמנו ולסובבים אותנו. אותה אהבה היא זו המאפשרת לנו לבחור- על מה להסתכל, וחשוב מכך- איך להסתכל. בחודש אלול ניתנת לנו הזכות לעבור תהליך פנימי ולהתכונן לקראת השנה החדשה ולברכותיה

בקבוק מספר 98 - סגול בהיר/קורל שם הבקבוק: המלאך סנדלפון

האנרגיה שמביא עמו הסגול הבהיר מאפשרת לנו לעשות את השינוי שאנו חפצים בו. הצבע הקורל מביא מסר חדש של שיתוף- עם עצמי ועם הקהילה סביבי. שילוב שני צבעים אלו מאפשרים שינוי חיובי, התמרה בדרך ההתייחסות לעצמנו כפרט ובמיוחד לחלקנו ולמקומנו כחלק מקהילה. היותו של חודש זה מקדים לראש השנה ויום כיפור הוא מכונה במסורת כ״חודש הרחמים והסליחות״, והוא מאופיין בתפילות, סליחות, ברכות ואיחולים, וידויים, צדקות ומעשי תשובה הבאים כבקשה למחילה, כפרה והיטהרות ביחסים שבין האדם לחברו לקראת ימי הדין המסתיימים ביום הכיפורים. זהו זמן ששערי שמיים פתוחים. שילוב הצבעים הללו מזכיר לנו לקיים את מצוות ואהבת לרעך כמוך מהמקום האמיתי, העמוק והכנה של הלב.

כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע החודש שבחר כשאת מבקשת שאותן איכות ימלאו את התאים שלך באותו התדר / צבע. תדר / צבע סגול – שינוי, התמרה, תדר המביא ריפוי עמוק לכל הרבדים שלנו, השינוי המתבצע בו הוא שינוי ברמת אלכימיה.

תדר / צבע ורוד - לאפשר לעצמך להביא לקבל את תדר אהבה ללא תנאי.


תדר/ צבע סגול בהיר - מאפשר להביא חמלה וריפוי לעצמך.


תדר / צבע קורל - מזכיר ומאפשר לפעול מתוך שרות ושותפות לחברה. זהו תדר של אהבה ושירות לעצמנו ולאנושות.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.

אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.

בברכת חג עצמאות שמח


ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "אלול״ מאת הרבנית ציפורה הלר,

מאמר "על חודש אלול", הרב ציור שייז כהנא ז"ל

69 views0 comments
bottom of page