top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש ניסן

Updated: Apr 25, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש ניסן




חודש ניסן מוזכר בתורה כחודש הראשון של השנה, כפי שאמר ה׳ למשה ולאהרון בארץ מצרים- "החודש הזה לכם ראש חודשים", אם כי על פי לוח השנה הוא החודש השביעי מבריאת העולם.

בחודש זה קרו אירועים חשובים עבור עם ישראל. בחודש זה הוקם המשכן, הודלקה המנורה, נפילת מצדה ועוד רבים. חשיבותו של חודש ניסן בזה שהוא חודש הגאולה – עם ישראל יצא ממצרים והגאולה עתידה לבוא באחרית הימים. בשל כך, אחד מהפירושים הנפוצים לחודש ניסן הינו שבמקורו במילה נס, בשל אותם ניסים שקרו לעם ישראל. ניסן הוא שם נרדף לתקווה ולרצון להגדיר את עצמנו מחדש, ובכך מעורר תחושה של התחדשות ורעננות. "ניסן הוא חודש שמשחרר אותנו מכבלי האגו" – (מאת הרבנית ציפורה הלר)

בדיקת חמץ לקראת פסח המועד האחרון להסרת כל החמץ מהבית הוא בערב יום אחד לפני ליל הסדר. ההכנות בערב זה הן רוחניות וגופניות כאחד. הזדמנות זו מאפשרת היטהרות רוחנית מהחמץ בתוכנו, שהוא למעשה האגואיזם. "בימים אלו מעניק לנו ה' כוח רוחני שיסייע לנו לבער את האגו מנפשותינו".

נברך את כולנו בטהור ובהתחדשות אשר יאפשרו לכולנו לראות את הניצנים הפורחים ומגיעים לגאולה בתוכנו ומסביבנו.


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק 3כחול / ירוק-שם בקבוק: האטלנטיס/הלב


הצבע הכחול מאפשר רוגע. הוא קשור למרכז האנרגיה של הגרון (צ'אקרת הגרון) ומאפשר ביטוי הרגשות שלנו מתוך שלווה ורוגע פנימיים. הצבע הירוק מאפשר את המרחב והפתיחות של הלב. שילוב שני צבעים אלו מציע מרחב ורוגע בכל הרמות שלנו, וזאת כי הלב הוא הנקודה המחברת את הכול. כאשר הלב ודרך הביטוי שלנו משוחררים, אנו מאפשרים ביטוי אמיתי של עצמנו ויוצרים התרגשות, התחדשות ואף קלילות בחיינו. החשוב בכל תהליך ההכנה לחג הפסח הוא "ניקיון פסח", בהתבוננות ושחרור עצמנו מהאנוכיות, מהתנהגות המובלת על ידי האגו ושחרורם של הדרכים הישנות, ההרגלים והמחשבות שאין להם יותר מקום בחיינו ובליבנו. כאשר אנו עושים את "בדיקת החמץ" הזו, אנו עוברים תהליך של טיהור וניקיון פנימי רוחני. כך אנו מאפשרים להתחדשות ולרעננות לחלחל בתוכנו, והרגשות והרוגע שבנו באים לידי ביטוי בענווה.


בקבוק 63- ירוק ברקת/ירוק בהיר- שם הבקבוק: מאסטר דז'וול קול והילריון

הצבע הירוק ברקת פותח ומרחיב את הלב שלנו. הירוק הבהיר מביא תחושה של ראשוניות, התחדשות (כמו עלים ירוקים בהירים חדשים הצומחים בתחילת האביב). השילוב בין הצבעים פותח את הדרך להתחלות חדשות בהמון נתיבים. הנתיבים פרוסים לפנינו כאשר אנו באים ממקום האמיתי ומלא התלהבות של האמת בתוכנו. מזל חודש ניסן הינו טלה. סימן הטלה של חודש ניסן מתאים להשתחררות מעול העבדות במצרים, מאחר והטלאים רועים בעדר והולכים בנאמנות אחרי הרועה. העם היהודי בחר ללכת אחר ה' ולא להיות מונהג על ידי האגו של בני האדם. התקופה הקשה במצרים הביא את העם לרצון וצורך בשינוי, מה שהוביל לכך שעם ישראל הלך בעקבות ה' אל המדבר וזכה לקבל את תורתו. עם ישראל עבר שינוי אדיר ומרגש ששינה את העם וההיסטוריה.

כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע החודש שבחר כשאת מבקשת שאותן איכות ימלאו את התאים שלך באותו התדר / צבע. תדר / צבע כחול - רוגע להביא שלום ושלווה בתוכי, .לאפשר לעצמך להביא לידי ביטוי ,

תדר / צבע ירוק – התחדשות, רעננות, מרחיב את הלב.

תדר / צבע ירוק ברקת –חיבור לאמת הל.

.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.


אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.

בברכת חג חירות אביבי, צבעוני ושמח


ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "ניסן, זמן פריחת גאולתנו" מאת הרבנית ציפורה הלר,

מאמר חודש ניסן", "החודש ושבטו", הרב שייז כהנא ז"ל

44 views0 comments
bottom of page