top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש אייר

Updated: Aug 25, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש אייר




בדומה לשאר חודשי השנה, מקור שמו של חודש אייר אף הוא באכדית ופירושו זיו, אור. לחודש אייר יש אור מיוחד הבא אחרי חודשי החורף הקודרים. המסורת היהודית מייחסת לאורו של חודש אייר סגולות של "אור מחייה ומרפא" בכל רמות הגוף והנפש. הדבר נרמז בשם אייר- אם נסתכל עליו כראשי תיבות, נוכל לזהות "אני ה' רופאך". הסיבה לריפוי המובא ע"י חודש זה היא כי בחודש אייר אכלו בני ישראל את המן מן השמיים ואכילת המן מניעה מחלות.

מכאן שחודש אייר הוא חודש המאפשר ריפוי.


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק מספר 16- סגול/סגול: שם הבקבוק: הגלימה סגולה


הצבע הסגול הוא צבע המביא ריפוי עמוק בכל הרמות (פיזית, רגשית ורוחנית) ומאפשר שינוי. בחודש אייר, במהלך מסעם של בני ישראל לארץ כנען, בתחנתם הראשונה לאחר קריעת ים סוף, גילו להפתעתם בני ישראל כי מי השתייה היחידים שהיו במקום היו מרים. כדי לפתור את הבעיה, משה ציווה להשליך עץ אל המים, ובאורח נס- המים הומתקו בשניות. נס זה בא ללמדנו כי החיים (המוצגים כאן כמים) יכולים להיתפס בעיננו כמרים לפעמים ובכל זאת באפשרותנו לשנות אותם ולהמתיק אותם. ניתן להוציא החוצה את הטעם המריר של החיים ולהתמודד עם האתגר העומד בפנינו. המרירות מוכיחה לנו שעומדת בפנינו ברירה ושבאפשרותנו לבחור בשינוי. הבקבוק הסגול יכול לסייע לנו להתרפא- ולבחור בשינוי להמתקת חיינו.

צבע סגול הינו תדר של שינוי, התמרה, תדר המביא ריפוי עמוק לכל הרבדים שלנו,

השינוי המתבצע על ידי תדר זה הוא ברמת אלכימיה


בקבוק מספר 78- סגול/מג׳נטה: ״ שם הבקבוק: רסקיו קודקוד / הכתר״

למעשה, בקבוק זה תומך במצב שאדם נמצא בתהליך של שינוי שכלי ורגשי אשר מתחבר גם לעולם הרוח. כאשר התהליך מתקיים, הוא יביא אהבה ושלווה. במרה (המקום בו המים היו מרים) הוצגו בפני עם ישראל שלוש מצוות שכל אחת מהן נגזרת מקטגוריה רחבה יותר של החוק היהודי. כל אחת מקטגוריות אלו קשורה להיבט אחר של הווייתנו – גשמי, שכלי ורוחני.

שלוש המצוות: חוקים – אלה המצוות הקשורות לזהותנו הגשמית. המסר הוא שלכל דבר בעולם הגשמי יש מקור רוחני. עדות – אלו המצוות המנציחות אירועים, הרגשות והתודעה שלנו מבוססות על זיכרון. כל אדם שאנו פוגשים הוא ביטוי של רצון ה'. משפטים – חוקי צדק.

בזכות מצוות אלו והשינוי שבאפשרותנו לבצע דרך הבקבוק הקודם, בקבוק זה יביא לפתחנו אהבה, שלווה ונינוחות בזמן השינוי הגדול.

צבע המג'נטה – מכוון אותנו לתשומת לב למה שמגיעה בחיינו וכיצד אנו מגיבים לכך.

זהו תדר של טיפול והשגחה לעצמנו, לאחר והשגחה מלמעלה.

כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע החודש שבחר כשאת מבקשת שאותן איכות ימלאו את התאים שלך באותו התדר / צבע. תדר / צבע סגול – שינוי, התמרה, תדר המביא ריפוי עמוק לכל הרבדים שלנו, השינוי המתבצע בו הוא שינוי ברמת אלכימיה.

תדר / צבע מ'גנטה - לאפשר לעצמך להביא לידי ביטוי , להביא שלום ושלווה בתוכי.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.

אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.

בברכת חג עצמאות שמח


ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר זיוו של אייר", מאת הרבנית ציפורה הלר,

מאמר "חודש אייר", הרב ציור שייז כהנא ז"ל

אירועי חודש אייר, אתר הידברות

42 views0 comments
bottom of page