top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש אדר

Updated: Mar 29, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש אדר




בדומה לשאר חודשי השנה, גם שמו של חודש הזה הגיע מהאכדית. אדר- קודר. הימים בעונה זו קודרים ומעוננים, אנו בסוף עונת הגשמים. פירוש נוסף הוא הדר, וזאת כי האדמה מתנערת מהחורף, האביב מתקרב והעולם מתקשט בהוד ובהדר.

בחודש זה המן איים על קיומו של עם ישראל ורצונו של המן היה לצמצם ואף למחוק את עם ישראל. צמצום הינו ההפך מברכה. כך שנס הפורים הפך את החושך לאור, ואת הצמצום לברכה. מגילת אסתר מלאה בתיאורי ניסים על תבוסתו של המן יחד עם זאת לא כל מי שקורה את המגילה יבחין בנוכחות הה'. הניסים מופיעים כ"מקריות"- לכאורה חז"ל מתייחס להתרחשויות אלה כאל "נס נסתר". הבחירה כיצד להתייחס לאירועים אלו היא שלנו. כדאי לנו לשים לב ולבחון את המציאות הבנויה משכבות שונות ולאפשר לדברים חדשים להתגלות בפנינו או להתעלם מהכול. עלינו להעמיק ולהכיר בשני צדדיה של המציאות- האופטימי והפסימי.

"הגישה היהודית היא, לדעת שתהו וסדר מתקיימים למעשה במקביל, ושלכל אחד מהם יש תכלית". (מתוך מאמר מאת הרבנית ציפורה הלר).


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק 72 כחול/ כתום - שם הבקבוק: הליצן


הצבע הכתום מביא את השמחה, האושר והיצירתיות בתוכנו. הצבע הכתום מאפשר לנו להעמיק בעצמנו ולגלות את השמחה האמיתית בתוכנו. כל אלו באים לידי ביטוי בעזרת הצבע הכחול, המסמל סמכות וראיה ברורה יותר של המציאות בחיינו. בקבוק זה מחבר אותנו אל הצד האופטימי מצד אחד אך גם מאפשר לנו להתאפס, להתאזן ולראות את הדברים כמו שהם, גם אם הם מעט פחות אופטימיים.


בקבוק 22 צהוב/ ורוד שם הבקבוק: הלידה מחדש

בקבוק זה מאפשר לצעוד מהצל לאור כפי שקרה לעם ישראל בפורים- לידה מחודשת של עם ישראל. המסר הבסיסי של פורים הינו האפשרות לבחור לראות את האתגרים, היופי והשמחה שבחיים כאשר אנו בודקים ומעמיקם את ההתבוננות על חיינו. הצבע הצהוב מאפשר לזכור את השמש, החוכמה והידע בתוכנו ולשלבה עם הורוד, המביא את האנרגיה של האהבה, התקווה והחמלה. שילוב של צבעים אלו מאפשרים לידה מחודשת מלאה באהבה ותקווה לחדש הנולד.

כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף

ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע שבחר כשאת מבקשת שאותה איכות ימלאו את הגופים שלך ואת התאים שלך באותו התדר / צבע.

תדר / צבע כתום – שמחה, אושר, יצירתיות.

תדר / צבע כחול - לאפשר לעצמך להביא לידי ביטוי , להביא שלום ושלווה בתוכי.

תדר / צבע צהוב – להתחבר לשמש הפנימית, לחוכמה בתוכך

תדר / צבע ורוד – להיפתח לאהבה ללא תנאי לחמלה לעצמך.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.


אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.


בברכת אהבה, אור, צליל וצבע

ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "נפלאותיו של חודש אדר", מאת הרבנית ציפורה הלר, מאמר "חודש אדר ופורים", הרב ציור שייז כהנא ז"ל מאמר "מזל דגים" מתוך האתר של מרכז הקבלה מאמר "חודש אדר במיסטיקה היהודית, מהאתר אסנט -צפת

133 views0 comments
bottom of page