top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש שבט

Updated: Feb 25, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש שבט


בדומה לשאר החודשים, גם מקור שמו של חודש זה הוא באכדית. שבט- פירושו מקל, מטה, שרביט. מצד אחד- מסמל כוח ומאידך מסמל משענת יציבה.

חודש שבט נחשב לחודש המים. הגשמים המרובים שיורדים בו מתחילים לחלחל לאדמה, הזרעים שנטענו בחודשים הקודמים נהנים מהמים, נובטים ומתפתחים ומחדשים את העולם. למים מיוחסת משמעות רוחנית רבה- המים נותנים לנו חיים. הכלי הבסיסי להובלת המים הוא דלי, שהוא גם מזל החודש. כך, למעשה, חודש שבט מהווה עבורנו צינור להמשך השלב הבא בחיינו. הוא נותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה.

אנו נמצאים כיום בעידן הדלי. עידן זה מאופיין בחידושים ומהפכות. הדפוסים הישנים והאמונה העיוורת משתנים. הקבלה מלמדת כי בעידן זה "מתגלה המשיח", והוא איננו מהות גשמית אלא "דרגת מודעות גבוהה יותר אליה תגיע כל האנושות בהדרגה". זו היא מודעות לחיים ללא מחסור, ללא שנאה ופירוד, ללא מחלות ומוות. אלה חיים של איזון, הרמוניה, אהבה ושפע. חודש שבט נותן לנו הזדמנות לבחון את חיינו במבט לאחור ובהתבוננות קדימה.


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק 10 ירוק / ירוק - שם הבקבוק: לך לחבק עץ


הצבע הירוק הוא צבע הלב. הוא פותח לנו מרחב תודעתי רחב, דרכו אנו יכולים לחדד ולזקק

את רצונותינו ולקבל החלטות משמעותיות להמשך חיינו. פתיחות הלב מאפשרת קבלת עזרה לחיזוק הפיזי, הרגשי והרוחני כתוצר מהעשייה שלנו. בחודש זה אנו מקבלים את הכוח הדרוש לנו על מנת לשמור על המודעות הגבוהה בשגרת חיינו. השילוב הכפול של הירוק מאפשר לנו להתמקד בעשייה שלנו ובצמיחתנו האישית- ממש כמו צמיחת הפרחים והעצים שקורות בחודש שבט.

בקבוק 65 סגול / אדום שם הבקבוק הראש בשמיים והרגליים באדמה

הצבע הסגול עוזר ותומך בשינוי וריפוי בכל הרבדים שלנו: הפיזי, הרגשי, המנטאלי והרוחני. הצבע האדום מסמל אנרגיה ועשייה. משני צבעים אלו, האדם מקבל כוחות להתבונן בצורה מעמיקה על חייו. הם מסייעים לו לחזור לשורשים וכך לבחור בתבונה את הפעולות שעליו לעשות על מנת להביא שינוי וריפוי לחייו. כך אנו יכולים להתפתח, לצמוח ול

התחדש. בחודש שבט אנו חוגגים את ט״ו בשבט. ט״ו בשבט מזכיר לנו שהאדם דומה לעץ השדה. כמו העץ, שורשינו הם המקור לחיינו. לפי היהדות, על מנת לצמוח יש לשמור קשר עם המקור שלנו המסורת וההיסטוריה של עמנו.



בקבוק 25 סגול / מג'נטה בהירה – שם הבקבוק: פלורנס נייטנגייל (מיסטיקנית)


הצבע הסגול מסמל את היכולת לחוות ולחיות חיים רוחניים ויחד עם זאת הצבע המג'נטה (המכיל בתוכו אדום וכחול) האדם מבקש לחוות את הרוח מתוך העשייה והסמכות בתוכו. הצבע הסגול והמג'נטה תומכים בהחלמה ובהתחדשות של עצמנו. ההזדמנות לכך ניתנת לנו בחודש שבט, שמאפשר לנו להתמקד בעשייה שלנו בחיי היום יום. יש להתבונן גם על הפעולות הפשוטות ביותר, כמו אכילה, משחק, עבודה, ספורט וכיוצא באלו. מציאת הערך המוסף שלנו לפעולות אלו מממש את הצד הרוחני של העשייה. בחג הט״ו בשבט הפירות בחגיגתם. צורתם וצבעם באים להזכיר לנו כי עלינו ליהנות ממסע חיינו. כשאנו נהנים, אנו מתמלאים בשמחה המאפשרת נתינה, אהבה, צמיחה והעצמה לעצמנו ולסביבה.


כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף

ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע שבחר כשאת מבקשת שאותה איכות ימלאו את הגופים שלך ואת התאים שלך באותו התדר / צבע.

תדר / צבע ירוק – מרחב, התחדשות , התרחבות , פתיחה של הלב , איזון.

תדר / צבע סגול - צבע של שינוי וריפוי, רוחניות.

תדר/ צבע אדום – אנרגייה, חיוניות, עשיה .

תדר / צבע מג'נטה – התמקדות בדברים הקטנים של החיים, מתוך ענווה וחמלה.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.


אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.


בברכת אהבה, אור, צליל וצבע

ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "שבט: למלא את הדלי", מאת הרבנית ציפורה הלר, מאמר "תובנות קבליות על ט"ו בשבט", מאת הרב מקס ויימן מאמר "חודש המים והאילנות", הרב ציור שייז כהנא ז"ל מאמר "חודש שבט" מתוך האתר של מרכז הקבלה

84 views0 comments
bottom of page