top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש סיוון

Updated: Jun 28, 2020

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש סיוון



כמו כל החודשים גם מקור שם חודש סיוון הוא באכדית- "סיונו זימנו", ופירושו חודש הקציר ובישול התבואה והפירות.

האירוע המרכזי בחודש זה (ויש האומרים שבכלל) הוא מסירת התורה לעם ישראל בהר סיני בהובלתם של משה ואהרון. משה היה המחוקק ואהרון קיבל כל יהודי באהבה, ומעצם השילוב "צדק ואהבה", אין זה מקרה שסמל החודש הוא תאומים. ה' חילק את עם ישראל לשלושה סקטורים בעלי תפקידים: כוהנים, לויים ויתר העם. העם חולק לשלושה חלקים לא סתם- לספרה שלוש יש חשיבות רבה ביהדות. היא מסמלת משהו חדש אך שיש לו זיקה לעבר, לא מנותק מההיסטוריה. המהר"ל מכנה את האיכות הזו בשם "נבדל" – חלק מתהליך אבל גם מעבר לו. אנו רואים זאת בחודש סיוון בכך שהוא מחובר היסטורית לניסן (חודש הגאולה) ובסיוון עם ישראל התקדמו צעד נוסף מעבר לחירות הגשמית והפכו לאוטונומיה רוחנית, שזהו חלק מהתהליך אך גם מעבר לו.

נוסף על אלו, בחודש סיוון אנו חוגגים את חג השבועות ובו קוראים את מגילת רות. מגילה זו באה להזכיר לנו לנוע מעבר לאחיזת האמת שלנו ולהתקרב יותר אל התמונה השלמה, כפי שחווינו שחווינו במעמד הר סיני, כלומר כדי לעשות את הצעד הבא יש לבדוק האם ה"אמת" שלי נועדה כדי לשרת אותי בלבד או שמא יש "אמת" נוספת רחבה יותר והיא יכולה גם לעזור לאחרים.


הצבעים היכולים לבוא לעזרתנו בחודש זה


בקבוק מספר 38- סגול/ירוק: שם הבקבוק: טרובדור 2


הצבע הסגול מאפשר את הקשר עם הבריאה, קשר זה יכול לעזור בצעד הבא שלנו לקראת הבנה רחבה יותר והגעה לתובנה. למעשה, הסגול פותח לנו אפשרות לראות את הדברים בצורה אחרת. הצבע הירוק מסמל את המרחב ומאפשר לנו לחיות את האמת של עצמנו. השם הקבלי של "אמת" הוא "תפארת", ופירושה ומשמעותה "הרמוניה". על מנת שתתקיים ה"אמת", נדרשת הלימה בכמה רבדים- רוחני, גשמי, מתמטי ופילוסופי. במידה וברובד אחד אין הלימה- הדבר איננו אמת טהורה. אמת עילאית מעצם הגדרתה באה ממקום שנמצא מעבר לזמן ולמקום. בחודש סיוון אנו נחשפים למקרה נדיר בו הייתה לעם ישראל גישה חד פעמית לאמת מסוג זה- במעמד הר סיני. השילוב של הסגול והירוק מספר לנו שהאמת היא לא תמיד כפי שאנו רואים אותה וכדאי לשים לב לכך. אנו יכולים להסתכל עליה במבט מודעות גבוהה יותר המחוברת לרוח שהיננו ומתוך החיבור הזה להביא את האמת שלנו.

כיצד המידע הזה הופך לשימושי עבורך? במהלך החודש תוכלי בכל פעם שתירצי להוסיף, למלא, להרגיש את האיכויות של צבעי / תדרי החודש מביאים, את מוזמנת פשוט לדמיין את אחד התדרים / צבעים האלה יורדים מלמעלה ומהאין סוף ועוטפים וממלאים את הגופים שלך בצבע סגול וירוק כשאת מבקשת שאותן איכויות ימלאו את הגופים שלך ואת התאים שלך באותו התדר / צבע.

תדר / סגול - מחובר לעין השלישית שלנו, דרכה אנו מחוברים למבט הגבוהה שלנו. סגול הוא מחובר לעולם הרוח והוא הינו תדר של ריפוי.

תדר / צבע ירוק – קשור לצ'אקרת הלב שלנו. ירוק מאפשר התרחבות. הלב מבקש לבטא את האמת שבו.

בסיום תודי לאנרגית הצבעים שמילא את גופך.

והחזירי את המודעות שלך לכאן ועכשיו לרגע הזה.

אפשרות נוספת היא ללבוש את הצבעים האלה בחודש הזה כשאת מודעת למה הצבע / התדר מחזק ומאפשר לך.

בברכת חג שבועות שמח


ויויאנה לוי

מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פלאפון: 050-3170273 דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר "סיוון כוחו המיסטי של מספר שלוש", מאת הרבנית ציפורה הלר,

מאמר "חודש סיוון", הרב ציור שייז כהנא ז"ל

תרפיה אור צליל וצבע, ד"ר שולמית רונן

43 views0 comments
bottom of page