top of page
Search
  • vivianalevi

להתחדש בתדר וצבע החודש כסלו

כל חודש עברי מלווה אם תדרים רבים ובינהם גם תדרי הצבעים. מוזמנת לגלות מה הם תדרי הצבעים המלווים חודש הזה, וכיצד מידע זה יעזור לך להעצמה בחיי היום יום שלך?



חודש כסלו



חודש כסלו והצבעים - חנוכה


חודש כסלו הוא החודש השלישי לפי לוח השנה העברי והחודש התשיעי בשנה המתחילה מחודש ניסן. בחודש זה הוצבה הקשת על ידי ה' כסמל לברית בינו לבני האדם.


ביום הראשון של חודש כסלו ה' נענה לבקשתו של נוח וקובע חוקים חדשים בין האדם לה' ובו גם נקבע שהאדם יותר מרק בעל חיים. יש בו ניצוץ נצח שלא יעלם לעולם,. ועל כן נחתמו הבטחות וחוקים אלו בצורת "קשת בענן".

לפני המבול היו גם קשתות בענן, אך השוני מכאן הלאה הוא המסר שלהן. אחרי המבול האנושות השתנתה והתפתחה בצורה חיובית יותר. כאשר האור הטהור נשבר נוצרת קשת בענן – השבירה היא לשבעה צבעים שונים, כאשר לכל אחד מהם מרחק שונה מהאור הראשוני. חלקם קרובים יותר וחלקם רחוקים יותר.

אפשר להקביל את הקשת ומהותה גם על האנושות: ממקור הבריאה- מהבורא-התפצלו נשמות (אנשים) שונות. חלקם קרובים יותר לה' וחלקם רחוקים יותר, אך החשוב מכל הוא שכולם מאותו מקור.

חודש כסלו הוא חודש בו חוגגים את חג החנוכה.

חנוכה ועולם הצבעים

כל אחד מאתנו הוא עולם ומלאו וכל אחד יכול לעורר את האור שבתוכו בדרך המתאימה לו ביותר. אין דרך אחת נכונה. בואו נעזר בהדלקת הנרות בחג החנוכה כדי לאפשר לעצמנו להאיר חלק נוסף בתוכנו. כך נוכל להאיר בתוכנו וכלפי חוץ את קשת הצבעים הקסומה והמיוחדת, הייחודית אך ורק לנו.

הצבעים הם ערוצי אנרגיה. לכל צבע יש את הרטט המיוחד לו ורטט זה מאפשר זרימה של מידע ואיכויות אשר אנו יכולים להיעזר בהם ביום יום שלנו.

לחנוכייה 8 קנים, אנו יכולים לכוונן את עצמנו בכל יום של הדלקת נר - לתדר ולרטט של צבע מסוים על מנת לחזק את תפילתנו, תקוותינו, ולגרש החושך בתוכנו ועל ידי כך לקבל באהבה ובשמחה את האור אל תוך חיינו.


נר ראשון- אדום (ערב חג)

הצבע האדום מסמל את כוח החיים, אהבה, והוא עוזר לנו לקדם את עצמנו בעשייה המוחשית והפיזית. האדום מחזק את השורשים שלנו בכל הרמות: כלפי אמא אדמה, כשבט משפחתי ולעצמנו כעץ הזקוק לשורשים על מנת להמשיך לצמוח ולהתפתח.


נר שני- כתום

הצבע הכתום מסמל שמחה, אושר, יצירה ומסייע לנו ליצור קשרים עם החברה. הכתום הוא, המרחב המאפשר את ביטוי שמחת חיינו. זהו הרחם המזין אותנו ותומך בייחודיות שלנו. מקום של אינטואיציה. תומך בשחרור מהדברים שאיננו זקוקים להם יותר בחיינו.


נר שלישי- צהוב

הצבע הצהוב מסמל חכמה, ידע, בהירות והומור. הוא מסמל את המקום בו עלינו לחזק ולאפשר לשמש בתוכנו לזרוח כלפי חוץ ולהביא לידי ביטוי את האיכויות האמיתיות שלנו. מאידך, הוא גם משקף מקום שמתרכזים הפחדים שלנו אשר מביאים חוסר ביטחון אל חיינו.

נר רביעי- ירוק

הצבע הירוק מסמל צמיחה והתחדשות, פתיחות של הלב, זרימה, מרחב, נדיבות, חופש, יושר, איזון, אמת, תקווה ותקשורת גלויה מלב אל לב.


נר חמישי- כחול

הצבע הכחול מסמל שלווה, רוגע, שלום, כוח רצון, תקשורת, כבוד הדדי, הקשבה. עצב, וצבע זה גם מחבר אותנו לסמכותיות בתוכנו.


נר שישי- סגול

הצבע הסגול מסמל שינוי, ריפוי, רגישות, תקווה, ענווה. הוא מסמל גם חיבור בין שמיים וארץ- שילוב של אדום וכחול. הצבע הסגול משרה רוגע ועל ידי כך מאפשר ריפוי.


נר שביעי- ורוד

הצבע הורוד מסמל אהבה ללא תנאי, חמלה, רכות, קבלה עצמית וקבלה של הסביבה.

נר שמיני- לבן

הצבע הלבן הוא למעשה האיחוד של כל הצבעים. הוא מסמל טוהר וניקיון, פתיחות, הקשבה וקבלה. הוא יוצר עבורנו מעין חלל, פותח לנו מרחב המאפשר להינות ולהרוויח את כל האפשרויות שמגוון הצבעים מציעים. הלבן פותח עבורנו את כל הדלתות ונותן לנו אפשרו לבחור.


״צריך שכל איש ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר,

ואין נרו כנר חברו, וצריך שכל איש ידע ויבין,

שעליו לעמול ולגלות את אורו ברבים ולעשותו לאבוקה,

ולהאיר לעולם כולו״


אני מזמינה אתכם לבחור בהתכוונות ולחפש את דרככם הייחודית, ולהיפתח לכניסת האור לחייכם.


בברכת אור , אהבה וצבע

ויויאנה לוי מטפלת בכירה "בתרפיה צליל אור וצבע" לסדנאות/חוגי בית/טיפולים פאלפון: 050-3170273  דואר אלקטרוני: viviana.levi@gmail.com



מקורות: מאמר כסלו: כל צבעי הקשת, מאת הרבנית ציפורה הלר, מאמר "חודש כסלו", הרב ציור שייז כהנא ז"ל מאמר חנוכה – חג האור והצבע, מאת ד"ר שולמית רונן

144 views0 comments
bottom of page